Tuesday 12 February 2008


Saya kongsikan disini email yg saya terima sbg bukti UMNO buat Msia mcm brg pusaka. Tiada langsung segan silu atau rasa berdosa.

Dr Lo'lo'

No2umnO
UMNO MENYELEWENG LAGI
Menjelang PRU - PPD Kuala Terengganu jadi pejabat UMNO

Ditulis oleh MatStringer
Buletinonline
Saturday, 09 February 2008

Kuala Terengganu. 8 Feb – Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Kuala Terengganu, telah mengulangi tindakan tidak professional Jabatan Pendidikan Negeri Terengganu(JPNT) bersekongkol dengan kemungkaran dan menjadi ‘perkakas’ UMNO.

Tindakan itu dilihat oleh para aktivis sektor pendidikan sebagai satu penghinaan kepada ikrar para guru, yang telah membuat aku janji perkhidmatan dengan rakyat dan kerajaan Malaysia dan bukannya kepada mana-mana parti politik. Sekaligus ia meghancurkan konsep ‘berkecuali’ yang terkandung didalam nilai-nilai utama didalam perkhidmatan awam sebagaimana yang terkandung didalam Modul Nilai dan Etika yang telah dikeluarkan oleh Institut Aminuddin Baki.

Surat tersebut yang bertarikh 3 Februari, 2008 yang ditandatangani oleh Ketua Sektor, Sektor Pendidikan Islam dan Moral, dikeluarkan oleh Jabatan Pelajaran Daerah Kuala
Terengganu adalah merupakan surat jemputan yang berupa ‘arahan’, ditujukan kepada semua guru-guru J-Qaf suapaya ‘wajib’ hadir ke Majlis Pemimpin Bersama Rakyat anjuran Biro Penerangan UMNO Kuala Terengganu

Pada 13 Januari lalu, JPNT telah mengarahkan dengan paksaan, semua Ustaz dan Ustazah J-Qaf seluruh Terengganu untuk hadir ke satu majlis yang serupa, yang telah diadakan di Wisma Darul Iman. Majlis tersebut menjadi satu kejutan kepada para guru J-Qaf apabila didalam satu sessi mereka dirayu secara terus-terang oleh ADUN dan Ahli Parlimen, supaya memilih UMNO didalam Pilihanraya Umum kali ini.
(Foto: Majlis yang diadakan pada 13 Januari lalu)

Ekoran dari kegagalan dan kurang berkesannya majlis tersebut, difahamkan pihak JPNT telah mengarahkan supaya ianya diadakan diperingakat daerah. Tindakan tidak beretika dan tidak professional JPNT ini dikatakan kerana ad aura-ura bahawa Pengarah JPNT akan dicalonkan sebagai salah seorang calon UMNO untuk pilihanraya akan datang.

Apabila di ajukan pertanyaan kepada seorang pesara perkhidmatan perguruan berkaitan perkara diatas, guru pencen tersebut secara spontan berkata “sebab itu orang ramai mengesyakki ada penipuan didalam keputusan UPSR negeri Terengganu”

No comments: