Tuesday 9 June 2009

Ziarah mangsa kebakaran dari Indian Settlement
07 Jun 2009
Bapa kepada Sonia yang berumur 6 tahun yang sedang dirawat pada masa tersebut di ICU Hospital Institut Pediatrik, KL. Masa ini Sonia adalah mangsa yang kurang parah dan telah pun mula minum susu serta menangis apabila ibunya yang menunggu datang mendapatkan saya yang melawat masuk dalam ICU. Namun hari ini tadi saya terkejut apabila dimaklumkan Sonia telah meninggal dunia secara mengejut
dan mayatnya dibakar petang tadi 9 Jun 2009
Ibu kepada seorang lagi mangsa yang koma dan terbakar hampir seluruh badan. Mereka adalah masyarakat terpinggir yang hanya mampu tinggal dibawah kabel letrik berkuasa tinggi yang sangat merbahaya. Kanak-kanak ini bermain layang2 dimana talinya dibuat dari wayar talipon. Beberapa penduduk dewasa telah turut bermain dan menjulurkan tali layang2 sehingga terkena kabel letrik berkuasa tinggi sehingga menyebabkan bebola api besar turun menyambar mereka. Kedua orang dewasa tersebut juga terbakar lebih 90% dan dalam keadaan koma dan nazak di ICU Hospital Selayang.
Kawasan yang terlibat adalah dibawah Parlimen Pandan YB Iskandar telah punmengambil langkah segera dengan beri bantuan dan akan segera memindahkan mereka ke penempatan yang lebih selamat. Bagi penduduk Indian Settlement sebelah Parlimen Titiwangsa mereka memang teah diatur untuk berpindah masa cuti sekolah pada Bulan Oktober ini.
Dr Lo'lo'

No comments: