Wednesday 11 November 2009

"MEREKA" cuba melagakan KITA...

11 November 2009
Pagi tadi, En. Asri membawa beberapa poster yang "mereka" gantung di Pangsa Murni Datuk Keramat... Apa yang "mereka" dapat?? ada yang dapat dengan menyebarkan FITNAH?? saya tidak mahu menunding jari kepada sesiapa. tapi semua ini SIAP PUNYA ANGKARA?? sepertinya orang yang buat & mengadakan cerita ini betul-berul orang yang TIDAK PUNYA KERJA... Selalunya orang yang menyebarkan fitnah ini akan memakan diri mereka sendiri... Perkara ini telah Allah jelaskan di dalam Surah Al-Masad (Al-Lahab: gejolak api).
Di bawah ini, tulisan-tulisan yang ditulis dalam poster:
UMNO tak pecah belahkan Melayu ? Mengapa Melayu di Kelantan dan di Trengganu di janjikan wang ehsan sedangkan Sarawak dan Sabah dapat Royalti ? Jika umno betul2 nak bersatu, bubar umno dan masuk PAS sebab PAS dasarnya jelas iaitu Islam . Bersatu bawah panji2 Islam.
Bila TGNA sebut nak singkirkan DHA? TG minta diambil tindakan atas tindak-tanduk DHA yg memukul Kerajaan PR Selangor dari luar sedangkan beliau sendiri Exco dan sebahagian dari Kerajaan . Memang tanggung jawab DHA untuk menjaga dan mempertahankan kepentingan Melayu Islam sebab itu adalah portfolio beliau. Tidak ada sape yg halang utk beliau melunaskan tanggung jawab dalam mesyuarat2 exco, perundingan dan perbincangan dalaman. Kalu ada Menteri Kabinet BN yg mengkritik PM @ Menteri2 lain diluar mesyuarat kabinet @ dalam media saya yakin PM akan ambil tindakan lebih keras lagi.
Apa ingat TGNA tiada kewibawaan sendiri sehingga boleh mudah diperkudakan . TGNA pemimpin hebat yg tawadhuk dan sentiasa rapat dgn Allah melalui ibadah, solat dan zikir. Seluruh ahli PAS mengutuk mereka yg cuba merendah2kan kebolehan dan kemampuan TGNA yg merupakan satu2nya Ulama didunia abad ke 20 ini yang telah memerintah selama 20 tahun.
Perpaduan Islam atas dasar Aqidah dan Syariat bukan atas dasar Asobiyah macam yg umno amalkan.
Pimpinan PAS adalah pimpinan yang berpengalaman berpuluh2 tahun dalam jemaah dan politik serta dipandu ilmu petunjuk dari Allah SWT. Kita ada JK Pusat, Majlis Syuro dan JK perhubungan Negeri serta kawasan yang saling kuat menguatkan antara satu sama lain. Tidaklah sebegitu mudah untuk seorang manusia untuk memperkudakan seluruh kekuatan ini.
TGNA adalah Mursyidul Am PAS dan berhak menyatakan tegurannya secara dalaman mahupun secara publik jika dirasakan keperluannya; seperti dalam sesetengah keadaan TGNA terpaksa respon kepada media atau kritikan rakan atau orang luar parti.
Apa orang luar sibuk PAS nak buat EGM ke seminar ke seperti saranan TGNA. Ini medan muhasabah dan medan menilai dan memantau.
Astaghfirullah, Ya Allah Ya tuhanku, Engkau turunkan laknatmu keatas pemfitnah2 ini . Faezah yg masukkn gambar2 poster. Ulasan poster oleh Dr Lo'lo' _______________________________________________________ HARAKAHDAILY.NET Mereka sedang pecahkan kita
KUALA LUMPUR, 11 Nov: Selain melaga-lagakan mereka dalam media, pihak lawan juga menggunakan risalah dan sebaran lain untuk melaga-lagakan pemimpin PAS itu.

Ia dipercayai bertujuan untuk memburuk-burukkan PAS di mata umum, kata anggota Parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo' Mohd Ghazali. Menurut Lo' Lo', kakitangan pejabat beliau menemui banyak risalah yang disebarkan di merata-rata tempat dalam kawasan Parlimen yang diwakili beliau iaitu Titiwangsa. Antaranya, poster dan risalah itu di gantung dan bertaburan atas jalan di Keramat dan sekitar.

Poster itu berbunyi 'PAS pecahbelahkan Melayu' dan 'Anwar mainkan PAS'. Untuk pecahbelahkan Melayu, poster haram tanpa penerbit itu memaparkan gambar Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang. Risalah Anwar mainkan PAS pula memaparkan gambar Abdul Hadi dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan penasihat DAP, Lim Kit Siang. "Mereka cuba pecahkan kita," tulis Dr Lo' Lo' dalam pesanan ringkasnya kepada Harakahdaily.

1 comment:

abukhuzaifah said...

dasatnya fitnah ni.mereka ni mmg tempah azab Allah.