Tuesday 9 March 2010

Ziarah Pn. Suraya Abdullah seorang muallaf

Saya mahu mati dalam Islam dan dikebumikan secara Islam, demikianlah pengakuan Puan Suraya Abdullah kepada rakan2nya yang membawa kami mengunjunginya tempoh hari.
Ini hadiah telekung sebagai salinan kepada telekung lama yang sedia ada yang telah disedeqahkan oleh seorang lagi rakan Muslim Suraya.
"Saya (Suraya) pernah bersuami dan ada 4 orang anak. Bekas suami saya orang Cina Bukan Islam. Saya selalu tidak sedar diri sebelum ini sebab ada masalah kesihatan, saya pun tidak berapa ingat tentang perkahwinan yang telah dijalankan bukan secara pernikahan Islam. Itulah sebabnya saya mahu disahkan kembali sebagai orang Islam".
Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah.
"Saya tenang sebab sudah jadi orang Islam semula. Saya akan belajar dan betulkan solat dengan kakak2 dan saudara2 se aqidah saya disini".

Faezah

No comments: