Tuesday 31 July 2007



Saya percaya ramai diantara kita yang menerima email mengandungi gambar seperti berikut. Gambar2 yang menunjukkan kebesaran Allah dalam pelbagai fenomena alam. Bermula dengan gambar pokok yang 'ruku' hinggalah kepada semut yang membentuk perkataan Allah.

Subhanallah, pada saya gambar2 ini memang memantapkan keyakinan saya atas keagungan Allah SAW. Cuma saya tertanya-tanya juga samada gambar2 seperti ini ada memberi kesan kepada mereka yang belum beriman atau yang goyah imannya.

Saya teringat fenomena Tsunami dimana dengan jelas ditonjolkan gambar masjid-masjid yang tidak terusik meskipun rumah2 dan bangunan sekelilingnya ranap hancur tak berbekas. Namun tidak terdengar atau terlihat oleh kita perubahan yang besar kepada orang2 Islam sendiri samada di Indon mahupun di Msia menjadi benar2 insaf dan berubah kerana takut dan gerun dengan kekuasaan dan kehebatan Allah. Wallahua'lam........

No comments: