Thursday 15 April 2010

Lawatan Kerja LKKPP Ke Projek Padi Organik

Satu Lawatan Kerja ke Projek Tanaman Padi Organik di Tunjung, Salor oleh Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Pusat (LKKPP) dibawah Program Gerak Gempur PRU13 telah diadakan petang semalam melibatkan hampir 50 peserta dari seluruh Malaysia.

Peserta Program yang diketuai oleh Haji Zainal tiba ke Tapak Projek Tanaman Padi Organik lebih kurang jam 6.30 petang dengan sebuah bas selepas selesai Program sebelumnya di Pasir Putih, Kelantan.

Ketibaan para peserta disambut oleh isteri kepada YB Dato' Haji Husam Musa, Datin Ruhana Abdul Rahman dan keluarganya yang telah sedia menunggu kedatangan para tetamu seawal jam 3.30 petang manakala YB Dato' Haji Husam pula terpaksa pulang awal kerana perlu bergegas ke Kuala Lumpur untuk Program pada sebelah malamnya.

Para tetamu kemudiannya diberi sedikit penerangan berkenaan dengan Projek Tanaman Padi Organik oleh Penyelia Projek, Pak Aep.

Selepas sessi penerangan, sedikit cenderahati berupa Produk dari Padi Organik telah disampaikan oleh Datin Ruhana Abdul Rahman kepada para peserta yang datang dari jauh.

Para peserta kemudiannya dijamu dengan sedikit jamuan kecil yang terdiri dari masakan-masakan bersumber dari Projek Tanaman Padi Organik seperti nasi dari Beras Organik dan lauk-pauk segar dari Sawah Padi Organik.

No comments: