Monday 3 January 2011

Surat terbuka kepada Dato Jamil Khir - Pertunjukan 'Tiger Show'

Berhubung dengan perkara diatas saya selaku wakil rakyat dan Ahli Parlimen merakamkan kekesalan kerana pihak tuan sebagai Menteri Hal Ehwal Islam langsung tidak memperdulikan atau bertindak keatas penganjur majlis makan malam iaitu Syarikat Sony di Hotel Marriot, Putrajaya pada 16 Disember lalu.

Pertunjukan ini yang bukan setakat 'free show', malah 'free touch' dihadiri sebahagian besarnya oleh orang-orang Melayu yang mungkin beragama Islam

Gambar-gambar pertunjukan ala 'Tiger Show' ini telah bertebaran dalam alam maya. Ini adalah satu penghinaan kepada Islam dan satu cabaran kepada ketinggian Islam sebagai agama rasmi negara.

Adalah malang isu YB Teo Ni Ching yg hanya bersenam robik dengan pakaian sukan yg biasa dipakai wanita Bukan Islam menjadi berita muka depan Utusan Malaysia tetapi kemungkaran yang lebih besar seperti ini didiamkan oleh media pro-UMNO.

Lebih malang lagi YB selaku Menteri Hal Ehwal Islam, JAKIM dan JAWI sebagai berwajib terlalu 'mandom' dalam menangani isu ini.
Saya dengan ini menuntut agar pihak YB mengambil tindakan segera keatas Sony sebagai penganjur dan pihak Hotel Marriot sebagai pengendali majlis.









Pusat Khidmat Wakil Rakyat Titiwangsa, No 10 Jalan Raja Muda Musa, Kg Baru, 50300 Kuala Lumpur. Tel: 0326980025 Fax: 0326980026 yb.drlolo@gmail.com twitter: docmarjan Fb: Yb Dr Lo'Lo'

2 comments:

Anonymous said...

YB....Marriot Putrajaya dalam DAerah Sepang,Negeri SELANGOR....
lebih baik surat ini ditujukan kepada Exco Agama Negeri Selangor terlebih dahulu...Mungkin Exco Ini yang mandom..........


-Edisi Siasat Dahulu Sebelum Tembak..

Anonymous said...

setuju tlg siasat dulu sebelum kita buat keputusan......