Saturday 30 May 2009

Macam-macam Minah ni.... Ramai sangat yang minta saya buat komen tentang gelaran Minah Ronggeng yang diberi YB Azmin Ali kepada calun bebas DUN Penanti, Aminah Ali. Asalnya saya tak berapa suka dengan gelaran2 sebegini, tapi oleh kerana dia sendiri dah jawab dan suka dengan gelaran tersebut saya tidak terkata apa-apa dah. Ma'aSsalamah ajelah kepada dia. Dr Lo'lo'

12 comments:

300_musketeers said...

Salam,

1. Komen apa ni? Mcm tu je ke?

2. Bikin rakyat blur lor...

3. Berbeda benar dgn komen mengenai 'gangguan seksual'.

4. Elakkan double standard demi mencapai Wawasan 2020 :)

(",)

The Revolution said...

SALAM...
SALAM REVOLUSI...

DR NI BELAJAR JE TINGGI TP TAK TAHU FIKIR LANGSUNG...
AMINAH CAKAP MACAM ITU UNTUK PERLI AZMIN...
DR TAK BOLEH FIKIR KE BENDA MACAM TU...
WANITA MANA YANG TAK TERASA..

HANYA YANG MEMPERJUANGKAN PERJUANGAN OLOK2 MACAM DR JE YANG TAK TERASA...
SECARA JELAS AZMIN MENGHINA WANITA, TP DR MASIH MEMBISU...
DR NI PEMIMPIN DAN PEJUANG OLOK2 JE...
TU PUN KALAU DR NI SEORANG PEJUANG DAN PEMIMPIN...
SAYA RASA TIDAK...

KALAU DAH BELAJAR TINGGI2 TU, GUNAKANLAH AKAL YANG ALLAH BAGI TU...
ALLAH DAH BAGI NIKMAT KEPADA DR...
ALLAH DAH BAGI DR PELAJARAN YG TINGGI, TP TAK NAK GUNA AKAL TU...

WANITA MANA YANG TIDAK TERASA ATAU TERSINGGUNG BILA DIGELAR DENGAN GELARA YANG HINA SEPERTI 'MINAH RONGGENG' TU...
TAK TAHU LA KALAU DR TAK KISAH...

TP SAYA RASA KALAU DR KENA PUN DR MESTI TERSINGGUNG PUNYE...
ORANG BARU CAKAP PASAL TANDAS PUN DAH TERASA...
APA LAGI KALAU DAPAT GELARAN RONGGENG TU...

FIKIR2KAN LAH DR..
SALAM...

Jati Diri said...

Itu sahaja komen Dr. Lo Lo? Macam ni nak mempertahankan golongan wanita? Tak kan Dr. yang berpendidikan tinggi tidak faham dengan kata-kata Kak Min yag bersifat memperli?

Nampak sangat Dr. Lo Lo berkiblatkan politik. Nanti kat akhirat tanggung sendiri la sebab HIPOKRIT tahap GABAN!

Putera Manek Urai said...

Assalamualaikum..
Nampak sangat YB ni double standard. Kalau kata-kata Raja Nong Chik tempoh hari salah dan menghina kaum wanita, walaupun sudah minta maaf tapi terus dijaja; tetapi apabila sahabat YB sendiri melabelkan seorang ibu sebagai minah ronggeng YB jadi kelu seribu bahasa.

Usah kita fikir bab politik dalam hal ini, sebagai pemimpin kita kena nyatakan yang hak walaupun pahit.

kita tidak pernah sekali-kali minta YB panggil press marah kat Azmin ali tu atau gaduh dengan dia, cuma kita nak tengok YB adil dalam tindakan.

kalau saya jadi YB saya rasa berdosa kerana meredhakan penghinaan sebegitu kpd seorang ibu, tak kisahlah dia parti mana pun. sampai bila kita nak fikir parti dan kroni.

syurga bukan tuhan buat untuk kita seorang saja. dan bila kita duduk dalam pas jangan kita ingat syurga dah confirm, Allah tak nilai kita parti mana. Allah tak nilai kita sokong nik aziz ke hadi awang ke anwar ibrahim ker najib ker.

Allah nilai peranan dan fungsi seseorang pemimpin, sejauhmana dia telah laksanakan amanah Allah untuk diri, keluarga dan masyarakatnya.

semoga YB akan menjadi YB untuk semua dan yang penting tidak memilih bulu dan kroni dalam menjalankan suruhan Allah.

Aku Budak Jasin said...

Masyallah... itu je jawapannya... memang le kau dasar hipokrit... Double standard.. Lain kali jgn nak laung-laungkan membela wanita... tui..

Mr. Saiko said...

Assalamualaikum dan salam hormat...

Saya rasa tuan2 yang komen di topik ini tak baca komen YB Dr. Lo'Lo' betul-betul laaa.. Bukankah beliau sudah tulis yang asalnya beliau sendiri TAK SUKA dengan gelaran sebegitu terhadap AMINAH ALI atau KAK MIN.. Tapi masalahnya sudah tuan empunya badan sendiri mengatakan yang die REDHA YB Azmin Ali menggelarkan dirinya sebegitu.. Soooooo......

Takkan kita nak jadi "LEBIH SUDU DARI KUAH".. Tuan empunya badan tak kisah.. Kita pulak nak kritik lebih2.. Betul ke tak betul..

Fikirlah dan baca dengan teliti sebelum mengeluarkan komen...

Wallahuaklam...

tak mau kecoh2.. said...

salam..kepada sahabatku PUTERA MANEK URAI & AKU BUDAK JASIN...masalah skrg ni..Puan Aminah a.k.a Kak Min tu dah cakap yang dia suka YB Azmin tu panggil dia dgn gelaran camtu..kalau orang dh suka,buat apa kita nk kecoh2 lagi..jgn lh nk disempitkan ruang pemikiran tu..kalu dia cakap yg dia tak suka atau kecik hati dgn panggilan tu,aku yakin YB Dr pun akan 'sound' kat YB Azmin..hanya jauhari mengenal manikam..wassalam..

benci umn0 said...

salam...hahahahaha...gelak lagi...hahahahaha...wahai putera manek urai dan aku budak jasin...dengar sini aku nak bagitau...korang tak tgk ke pengakuan aminah ali a.k.a kak min yang mengatakan bahawa dia suka ngan panggilan 'minah ronggeng'...dah dia yang suka...kita nak kecoh apa lagi..sepatutnya kita kena kesiankan dia kerana hilang wang pertaruhan @ deposit..banyak jgk tu..ntah2 UMNO yang SPONSOR kot..tu yang tak kisah sgt nampaknya tu..hahahahaha...salam...

300_musketers said...

aku dah cakap dah...mmg diaorg double standard.

"Respect each other"

Unknown said...

Laa...kalaupun Dr Lo' Lo' nak tegur Azmin Ali, takkan lah nak tegur terbuka. ada saluran dalaman. nak tegur menteri macam mana sebab dia parti lain, so kenalah tegur terbuka.

D'Rimba said...

Teruskan perjuangan puan martabatkan Islam..............

Cikman said...

"SHAH ALAM, 7 Jun (Hrkh) - Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Masyarakat, Dr Lo' Lo' Ghazali berkata, beliau melihat dalam muktamar kali ini, peranan yang dimainkan oleh muslimatnya semakin mengecil."
->Muslimah sejati membantu suami dari belakang tabir cukup lah, kau nak ke depan tabir nanti, naik pentas la apa la, tiadalah bezanya dgn Parti - Parti yg lain , wahai Dr.Lo'Lo'!