Friday 5 March 2010

Jawapan saya kepada friend FB Senior Sekolah Taayah dulu

Kak Aliyah, memang saya sangat berminat nak buat banyak program. Sedihnya peruntukan sangat terhad. Saya menggunakan elaun Ahli Parlimen untuk menggerakkan Pusat Khidmat ie tidak kurang dari RM10k/bln. belum kira lagi sumbangan kepada golongan asnaf, orang mati, kenduri kahwin, orang beranak dan lain-lain. Kami Ahli Parliman PR dinafikan peruntukan khas JPM sebanyak tidak kurang dari RM1juta setahun. Kalau Kak Aliyah yang very informative pun tak tahu, macam mana rakyat biasa yang lain. Jadi setiap hendak buat apa-apa kena jadi profesional beggars, menadah tangan sana sini. tak apa, bila saya turun ke Rakyat dalam program-program yang disediakan Persatuan Penduduk/ Rukuntetangga/ Jiranita dan lain-lain saya memang seringkali mengingatkan tentang kepentingan tarbiyah + pendidikan keluarga untuk melahirkan hamba-hamba yang bertaqwa. Program-program itu pun seringkali saya diketepikan, sebab UMNO tabur banyak duit jadi merekalah yang menjadi penaung, penasihat Persatuan-persatuan + NGOs; jadi merekalah yang sering merebut pentas program. Kalau ceramah baik-baik tak apa, ini fitnah saya tak buat kerja/ tak turun jumpa rakyat dan lain-lain. Ini semua cabaran dan saya semakin cekal dan nekad untuk terus merubah dan membaiki sikap masyarakat. Moga-moga FB semua jadi FB yang bertaqwa dan takutkan Allah tidak kira Muslim atau non-Muslim sebab sekarang semua orang berminat untuk guna nama Allah. Barulah negara aman dari RASUAH, Rempit, Dadah, Dedah, buang bayi, seksa anak sampai mati, zina dan hiburan melampau. Rakyat malas, PATI berleluasa. Macam-macam lagi yang tak tersenarai...sama-sama kita kerja kuat, amanah dan bersungguh-sungguh ya Kak.

No comments: