Tuesday 23 March 2010

Soalan Jawab Parlimen 18/03/2010

Dr. Lo’ Lo’ Mohamad Ghazali [Titiwangsa]: Laluan. Saya minta laluan sedikit ya. Terima kasih Tuan Yang di-Pertua. Saya mendengar jugalah dan saya bersetuju apa yang dikatakan oleh Yang Berhormat Kota Raja dan yang diperkatakan oleh Yang Berhormat Sri Gading. Fakta-fakta ataupun pembohongan yang diperkatakan oleh Yang Berhormat Bayan Baru, semua dalam maklumat kita, kita tahu, bukan kita tidak tahu apa yang dikatakan pembohongan itu dan kita tahu pembohongan, dia yang kata pembohongan...

Beberapa Ahli: [Menyampuk] [Dewan riuh]

Dr. Lo’ Lo’ Mohamad Ghazali [Titiwangsa]: Pembohongan yang dikatakan oleh Yang Berhormat Bayan Baru, bukan saya kata. Pembohongan yang dikatakan oleh Yang Berhormat Bayan Baru itu kita tahu. Pada kita, perkara ini bukanlah perkara baru...

Timbalan Yang di-Pertua [Datuk Dr. Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar]: Tolong, tolong, Yang Berhormat. Tidak boleh dengar, Yang Berhormat.

Dr. Lo’ Lo’ Mohamad Ghazali [Titiwangsa]: Jangan bercakap. Siapa hendak cakap lagi? Bila saya hendak bercakap, bising macam ini. Ini adalah skrip yang ditulis, diulang-ulang lagi, Tuan Yang di-Pertua. Buang masa kita. Semalam sudah cakap, kenapa hari ini hendak cakap lagi. Apa sebenarnya tujuan Yang Berhormat Bayan Baru? Saya hendak cakap Yang Berhormat Bayan Baru pada hari ini, pada masa ini, ingatlah dengan nama Allah, apakah yang kita cakap itu pembohongan atau tidak... [Dewan riuh] Kenapa, saya sebut nama Allah, tidak boleh, kenapa, apa masalah? Ingat dengan nama Allah, adakah kita buat itu betul-betul ikhlas? Yang kita cakap orang bohong itu, benarkah kita tidak berbohong.

Dato’ Dr. Mohamad Shahrum Osman [Lipis]: Baru sekarang ingatkan Allah. Buat fitnah tidak ingat Allah.

Dr. Lo’ Lo’ Mohamad Ghazali [Titiwangsa]: Dan saya ingatkan, insaflah.

Datuk Haji Baharum bin Haji Mohamed [Sekijang]: [Bangun]

Dato' Zahrain bin Mohamed Hashim [Bayan Baru]: Saya nampak. Jangan emosi sangatlah.

Timbalan Yang di-Pertua [Datuk Dr. Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar]: Yang Berhormat Sekijang, duduklah. Yang Berhormat Sekijang, biar ia reda sedikit supaya kita boleh dengar perkara-perkara yang berlaku.

Dato' Zahrain bin Mohamed Hashim [Bayan Baru]: Biar saya...

Timbalan Yang di-Pertua [Datuk Dr. Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar]: Saya hendak kita sedar apa benda yang berlaku ini.



No comments: