Tuesday 6 April 2010

Anwar dakwa ejen Israel ‘ceroboh’ PDRM

Oleh Asrul Hadi Abdullah Sani

KUALA LUMPUR, 6 April — Ketika isu APCO Worldwide masih ‘panas’, Datuk Seri Anwar Ibrahim meneruskan serangan terhadap kerajaan dengan mendakwa wujudnya pencerobohan sayap risikan Israel — kali ini membuat dakwaan ejen-ejen yang pernah bekerja untuk Tel Aviv bertindak sebagai kontraktor di ibu pejabat Polis Diraja Malaysia.

Dalam tuduhan yang dibuat di Parlimen hari ini, Ketua Pembangkang itu mendakwa ejen-ejen Israel pernah bekerja di bilik server komunikasi Bukit Aman di sini.

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendakwa ejen-ejen yang bekerja untuk Asiasoft Malaysia, subkontraktor yang dilantik oleh Master Plan Consulting Sdn Bhd untuk menjalankan kerja-kerja menaik taraf sistem komunikasi PDRM.

Anwar menamakan Pengarah Logistik Mansuri Zainal sebagai individu yang membuat dakwaan sedemikian dalam surat yang dihantar kepada Kementerian Dalam Negeri, yang turut ditandatangani Pegawai Cawangan Khas yang tidak dinamakan.

Anwar tidak menyatakan bagaimana beliau memperoleh maklumat berkaitan dengan dakwaan itu.

“Pada 25 Nov 2008, Menteri Dalam Negeri ketika itu diberi taklimat di bilik VIP KLIA pada pukul 4 petang berkaitan dengan isu yang dibangkitkan oleh polis khususnya jabatan logistik dam cawangan khas,” kata beliau ketika membahaskan rang undang-undang perbekalan tambahan hari ini.

“Kemudian antara November dan Disember, satu laporan polis telah dibuat oleh pegawai polis yang bertanggungjawab dan disiasat oleh ASP Sairah. Kemudian Sairah dipindahkan ke Taiping dan tiada maklumat selepas itu,” katanya.

1 comment:

mohd ali ismail said...

It is a very serious allegation if it is true.This act of insubordination is a threat to our country's security and we should not allow this matter to be taken lightly.The Jews have been our enemy for centuries and our Government must be sensitive to the fact and any relationship made with the Jews will be regarded as an act of treason in the eyes of the Muslims at large.