Friday 9 April 2010

Baitulmal WP meluluskan permohonan Surau SJKC

Terima kasih Baitulmal WP yang telah meluluskan peruntukan RM2000 dibawah asnaf fi Sabilillah untuk surau sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina. Saya hanya memanjangkan permohonan tersebut dari seorang ustazah yang bertanggung jawab mendapatkan dana bagi persiapan surau tersebut. Alhamdulillah sebuah sekolah Cina tapi pentadbirnya prihatin dengan keperluan pelajar Muslim di sekolah tersebut lalu menyediakan ruang sebagai surau sekolah. Cek pembiayaan tersebut dibuat langsung kepada pihak sekolah.

Alhamdulillah pengurusan Baitulmal pula memudahkan birokrasi dengan meluluskan peruntukan yang akan digunakan untuk membeli peralatan2 surau seperti tikar getah, sejadah, telekung, langsir dan tabir serta lain2. Moga2 ustazah dapat menggunakan surau tersebut untuk mendidik dan mentarbiyah anak2 yang seperti kain putih.

Dr Lo'Lo'

1 comment:

hati resah said...

macamana yb.dulu masa saya pergi ceramah pas,kerajaan bn-umno lulus kilang arak,judi dan lulus kandang pelihara babi.tapi sekarang kerajaan pakatan memerintah berapa banyak dah yang tutup.macamana ni yb. cakap tak serupa bikin ke.teruklah macam ni.